http://misszieyla.blogspot.com/

love

Saturday 18 June 2011

Tak Pernah Aku Melupakanmu



Sebening senja ini aku dapat merasakan sang bayu membelai rambutku, Sesepi senja ini, begitulah sepinya hati ku sendiri.Engkau entah dimana, aku menunggu dan terus menunggu. Tak sepatah berita aku terima dari mu.
Tak tertanggung duka pilu rindu aku kepadamu. Tak terlerai hasrat hati dan perasaanku membelai kerinduan terhadapmu.

Entah dimana? Entah kapan engkau akan hadir kepada ku seperti dulu.
Sayang…Jauh disudut hatiku tidak pernah sebesar zahrah melupakanmu. Aku terlalu mencintaimu sayang.
Saban hari aku sendirian menantimu, hanya air mata jadi teman dikala kesepian. Hanya air mata yang mengerti bertapa jiwa ini merasakan kehilangan dan kerinduan.Hati yang kosong tanpa kawan bicara, tanpa kekasih bermeseraan. Aku kehilanganmu sayang.

Kasih, pulanglah, pulanglah, aku terlalu rindu pada mu.
Wahai bayu kau iringilah setiap bait patah kata jiwaku , sampaikanlah kepadanya. Katakan yang aku setia padanya. Selagi hayat dikandung badan, selagi nafas masih berhembus, selagi darah dan nadi mengalir sebati dan andainya aku tiada lagi, wahai bayu bisikan ketelinganya yang aku sentiasa menyintainya, tiada lain darinya.

Kasih, aku tahu engkau masih menyintai aku, aku pasti engkau tidak pernah melupakan aku, dan aku pasti engkau akan kembali padaku akhirnya.
Aku sisip puisi indah ini untuk mu sayang, wahai bayu kau tolong sampaikan dan bisikan ketelinga kekasihku..........

6 comments: